Thursday 1 March 2012

Апетитът идва с "Игрите на глада"


Имам чувството, че от хиляда години чета все положителни ревюта за тази книга. Доста други неща ми минаха през ръцете (и ума) за това време, но все отлагах срещата си с "Игрите на глада". Защо ли? Малкото мъдрост, която натрупах през тези хиляда години, ме е научила, че очакванията са хлъзгава материя. Могат да ти доставят неприятно горчиво усещане. Все едно цяла година да чакаш киндъл за рождения си ден, а накрая да ти подарят тефтер, в който да си водиш записки. Разбирате ме. В тая връзка ми мина през ума, че може да съм един от първите, които ще "блеснат" с остра критика срещу Сюзан Колинс. Леко предубедено зачетох и зачаках момента, в който ще бъда разочарован. И тук големият Петко Бочаров би казал - "Да, ама не!"

Аплодисменти за една авторка, която светкавично ме омагьоса и обсеби изцяло вниманието ми. Толкова жива и динамична история! Непредвидима, очароваща и пленяваща. Напомня чаша студена вода в рекордна лятна жега - докато пиеш се чувстваш толкова свеж и щастлив, че блажено се облизваш като котарак. Това се случи с мен.

Харесва ми всичко - интригуващия сюжет, симпатичните герои, лекотата на четене, изненадващите обрати... И преди всичко сладурския стил на Сюзан Колинс. Само един истински майстор може да опише толкова много смърт  и болка по така красив начин. Без да те отврати или натовари. Напротив - сред кръвта, която неизбежно се пролива, разцъфтява една красива история - ту любовна, ту за приятелство, ту за несигурност и съмнения...

Един бъдещ, но реален свят. 12 окръга с по двама представители. 24 деца, които ще трябва да се бият до смърт. Опасност, която поставя човещината и милосърдието на тежко изпитание. Едно управляващо общество, в което всичко е като представление. А най-важното е как те възприемат. Готов ли си да изгубиш идентичността си, за да се харесаш и да оцелееш? Готов ли си да се преобразиш? Можеш ли да запазиш себе си в целия този кошмар? Кого би жертвал? Кой всъщност е важен за теб?

Изключително начало на една трилогия, която скочи директно в челото на личната ми класация.

No comments:

Post a Comment